Mycket märkligt på min ära...

En gång på sjuttiotalet (första hälften till och med...) hade jag en chef som alltid sade Chrysopa Vulgaris när han menade vår vanliga husfluga. Detta lade jag på minnet och så har vi sagt om flugorna när dom surrat runt oss.
-Shas din rackars Chrysopa Vulgaris.....
Nu har jag googlat på det och upptäcker att den vanliga flugan heter Muscidea och att Chrysopa Vulgaris är en stinkslända...
Inte undra på att den fula flugan inte flög sin kos....



Årets första Muscidea

Kommentarer
Postat av: Ninna

Hahahaha
Ja, det vill till att ha rätt i det språkliga...

Vem vet! Han kanske bara ville verka överlägsen? =D

2008-04-20 @ 12:51:28
URL: http://www.ninnasbokblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0