Måndag igen!

Innan det ens har ljusnat lämnar jag det lilla huset för den dagliga promenaden.
Det har fallit ordentligt med snö som lagt sig på både träd och byggnader. Snön var till stor glädje, i går, för Anton och Kerstin, som  både hann åka spark och madrass samt baka snökakor....säger man så? Man säger ju sandkakor....
Hur som haver, det var i går det, idag är en annan dag som skall hanteras.
Själv har jag tänkt skriva klart åttonde och sista ( snyft..) kursbrevet på Novellkursen som jag går. Under ett  års tid har jag läst den här kursen på distans. En mycket rolig tid måste jag säga. Ibland har det varit svårt att få till det men oftast har jag lyckats få orden placerade på rätt plats. Det känns faktiskt riktigt sorgligt att kursen snart är klar, om jag nu får det sista brevet godkännt förståss. Blir saknade för stor får jag väl angripa en annan kurs. Jag borde faktiskt ta itu med att färdigställa den bokbörjan som ligger halvfärdig sedan ett par år. Har påbörjat renskrivning men det är ett tråkigt och mödosamt arbete. Speciellt med tanke på att jag inte kan skriva maskin, så att knappa fram alla dessa ord med höger långfinger och ett litet inhopp av vänsterpekfinger då och då....ja det tar lite tid.
En kurs i maskinskrivning kanske vore på sin plats?
Får lov att tänka på det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0