Hustomtarna

Under mitt besök i Staan idag så upptäckte jag att julen närmar sig..... Det spelades  julmusik utanför ett café och i affärerna var det ordentligt uppdukat med julsaker. Tänk att det finns så mycker saker som man SKA ha till julen. Jag menar... det är ju under en relativt kort tidsperiod, och så alla dessa grejer. Men det är väl tur att vi är olika, i alla fall för julhandeln, på mig skulle dom då inte överleva. Jag som har kvar julsaker sedan Malte och jag bildade hem för en si så där trettiosju år sedan....
Fast visst blev jag lite sugen på en ny julstjärna, det ska villigt erkännas!

image41

Våra hemstickade hustomtar har samlats på hallsoffan.....

Kommentarer
Postat av: egon

Tomteinvasionen är på gång ser jag. Jag tror att Laila också ligger ute i "tomteproduktionen".
Idag var det kämpigt att fiska gädda, men en 2-kilos
har vi landat som med dagens 20-25 minus blev snabbinfrusen. Gäddbiffar på menyn!
/egon

2007-11-28 @ 11:20:44
URL: http://northlongswamp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0