Gullmos och stjärnkollaps...

Idag var det fläsklägg och gullmos på menyn. Gullmos är inte bara ett vackert namn, det är gott också. Man kokar potatis och morötter och så gör man ett mos med smör, salt och vitpeppar. Idag fick en bit kålrot också koka med.
Det är så praktiskt med långkok...man kan ju ta hur många kaffe raster som helst under tiden man lagar mat. Det hinner man ju aldrig när man lagar snabbmat.
Eftersom första advent nalkas så var det hög tid att sätta upp stjärnan. Vår silverstjärna krånglades upp. Jag tyckte att det skulle bli en bra bild till bloggen så jag förevigade det hela. När jag vände mig om för att lägga  bort kameran så hördes ett...flaff...och hips vips så hade ett stjärnfall inträffat. Silverstjärnan hade gått upp i limningen! Nu hängde en naken lampa där och dingla. Inget fint alls så jag slet ner skiten. Året -runt-lampan ställdes på sin plats igen. Bredvid trätomtarna.



Fikapaus, Henrik lastar in...Innan stjärnfallet!

Kommentarer
Postat av: Annalena

..när en stjärna faller så brukar man ju få önska sig något, en ny stjärna kanske ?
Själv har jag inte hunnit få fram stakarna ännu men det är ju en dag imorgon också.
Har precis gjort färdigt adventskalendern till Joel, med ett paket varje dag,kanske att be om bekymmer men men det är bara jul en gång om året.Kram/Annalena

2007-11-30 @ 21:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0