En liten presentation...

Har fått ett önskemål om en presentation om vilka vi är som bloggar på denna plats av världen!
Vi heter Inger och Malte Segerstedt och befinner oss mitt i livet, eller lite drygt det om vi ska vara ärliga. Vi har camperat ihop sedan 1969 så vi känner varandra rätt så bra vid det här laget. Två söner har vilyckats få flygfärdiga som glädjande nog är stannfåglar här i närheten. Deras kvinnor och givetvis de två barnbarnen värmer också våra hjärtan.

Malte är en hängiven flugfiskare, det är hans absolut största intresse. Vintertiden är därför en enda lång transportsträcka för honom. Han binder flugor och längtar till islossningen. Därför kom jag på idén att han skulle bistå här på bloggen med lite bilder. Han har tagit vackra bilder med sin systemkamera tidigare. Nu ger digitalkameran nya utmaningar och möjligheter.
Själv är jag en skrivande person, med intressetrådar även till övriga hantverk. Även jag gillar att ta en tur till en vacker älv med mitt flugspö. Men att forma texter är det roligaste jag vet.
Ett gemensamt intresse är att plocka svamp och laga mat i goda vänners lag.

Vår by ligger vackert placerad mellan två vatten. Här kallas ju alla vatten för träsk, så det är väl därför byn heter Norrlångträsk. Här bor ytterligare 99 personer. Ett flertal företag gör att byn lever. Ska återkomma och berätta mer om dom senare. Närmaste stad är Skellefteå, fast vi säger Staan, Den ligger ca fyra mil bort.
Givetvis hejar vi på Skellefteå AIK, det bästa hockeylaget!




Aktuell vy från vårat köksfönster, en världs del!

Kommentarer
Postat av: egon

Snyggt!
/egon

2007-11-13 @ 13:39:31
URL: http://northlongswamp.blogg.se
Postat av: Peter Eklund

Hej Inger och Malte...Tack för impandet...Du ska veta att stundom vill jag bara lägga ner allt bloggande och allt fotande...Man blir liksom lite fast i gröten...Jag kan nog säga att det började med fotandet...man ville ju visa bilden för en lite större publik...på den vägen är det...PS vilken snygg bloggsida ni har...ska sätta mig ner och läsa den lite mera noggrant om sider...

2007-11-14 @ 17:12:26
URL: http://blogg.aftonbladet.se/477

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0