Värt sitt pris!

Ibland funderar man ju på vad saker och ting kostar, eller rättare sagt om en vara eller tjänst är värt sitt pris.
Idag har jag varit hos tandläkaren och "plågats" i en och en halv timme och det betingade ett pris av ettusen femhundra trettioåtta kronor. Lite saftigt, speciellt nu i juletider men om jag nu slutar att ha tandvärk så är det ju definitivt värt sitt pris.
Onsdagar är även den dag då vi drar ut våra soptunnor till vägen. Att dom nu kommer varannan vecka mot tidigare varje vecka och att det dessutom har blivit en prishöjning...tja då kan man väl bannes ett tag, i alla fall när räkningen ska betalas. Men om man betänker att man blir av med "skiten" rätt så bekvämt, ja då kan även det vara värt sitt pris.
Å så till sist Lutfisken!
SÅ himla gott!
Fast dyrt tyckte vi när vi köpte !,3 kg lutfisk för det saftiga priset av 99 spänn. Visst är det i svettigaste laget men när anrättningen träffar smaklökarna så visst är det värt det. Trots att det fanns en liten bismak av fluor i min mun....
image85

Lutfisken en klar favorit......

Kommentarer
Postat av: Peter Eklund

Jag höll på att skriva...heller tandvärk än att äta lutfisk...fast de var väl kanske att ta i.

Ha det...

2007-12-20 @ 06:17:28
URL: http://blogg.aftonbladet.se/477
Postat av: Inger

Men Peter jag trodde du var en finsmakare i alla lägen!
Har du verkligen gett lutfisken en ärlig chans?

2007-12-20 @ 07:54:46
URL: http://northlongswamp.blogg.se/
Postat av: Jan-Åke och Marianne

Jul utan lutfisk. Aldrig! Er e-postadress vore bra att ha, inte för lutfisken men för annat.

2007-12-20 @ 14:36:41
Postat av: Inger

Marianne och Jan-Åke Välkommen till bloggen. Här får ni mail-adr.

[email protected]

2007-12-20 @ 19:23:10
URL: http://northlongswamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0