Packat och klart!

Årets julklappar är nu inpackade i silverpapper  och prydda med gröna snören. Synd att jag läste att det är helt ute med blanka snören som man krusar... jag tycker i alla fall att det blev fint. Skiter väl i trendnissar ....fast det är nissarnas tid!
Efter dagens middag så har vi skrivit lite rim, helt utan reson. Men det är kul att rimma lite.
Denna fina dikt fick vi från goda vänner på ett julkort.

TOMTE-TANKAR

Julegröt och juletjafs
Den som ändå detta slapp!
Tänk att sitta lugnt och meta
Höra humlesång i gisten eka
Tänk att sjunga sommarsånger
Volma hö i vårkalsonger
Slippa is och snö
Ack att snart det bliver tö.

Visst är den underbar.?
Fast vi har ju redan tö, just nu är det fem plussgrader, helt galet enlig min mening, trots den fina dikten. Jag tycker att det kan få vara vinter i december och januari sen kan det börja tina så det skvätter....



O-trendiga paket och o-passande väder! Men fint ändå.

Kommentarer
Postat av: Peter Eklund

Det är väl nästan synd att riva av allt fina papper från den där fina julklappsbunten...Tänk om själva klappen är finare än innehållet...Gissar att era klappar innehåller en hel del fiskeutrustning...
Ha en God Jul

2007-12-22 @ 09:45:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/477

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0