Lucia 2007

Luciamorgonen började lite kaotiskt!
Jag är en morgonpigg person i vanliga fall men i morse, när jag skulle iväg på festligheter, ja då tog kroppeländet..time out!  Men jag lyckades tråckla in kroppen i stadskläderna och måla upp ansiktet för att visa mig för allmänheten inom rimlig tid.
Först var det luciafirande på Manngårdens dagis i Kåge. Anton och Kerstin var hur underbara som helst. Anton sjöng alla sångerna med klar och hög stämma, vad månne bliva? Kerstin lyckades nog bli den mest fotograferade ungen, genom att helt enkelt stanna kvar och mottaga folkets jubel.....sötnosen!
Sedan var det dags att fira den äldsta "Kerstinen "i släkten. Faster Kerstin som fyller 90 år den 18 december. Min syster Gun och jag gjorde det årliga julbesöket hos denna positiva kvinna. En stark personlighet som varit distriktsköterska i Jokkmokk bland annat. Man blir glad när man hör henne säga: Allt är så bra......Hoppas man blir lika positiv!
Sedan var det Staan och eventuella julklappsinköp innan håret skulle kapas. Men alltså av shopping blev intet! Jag blev liksom förlamad av alla köpsugna medmänniskor.... är jag ett UFO eller vad??? Jag köpte lite kalendrar och ett pussel och en bok.
Efter veckohandlingen styrde jag åter kosan mot tryggheten och Norrlångträsk ( samma ställe) och till  middag som Malte lagat.



Luciamorgon.        Släktens yngsta Kerstin och den äldsta.
Dåremellan har vi två  "Kerstinar " till som antagligen kommer att dyka upp förr eller senare1

Kommentarer
Postat av: Peter Eklund

"Efter veckohandlingen styrde jag åter kosan mot tryggheten och Norrlångträsk" efter ditt citat...Nu inser jag verkligen vem Erik brås på.
Ha en skön helg i tryggheten...själv ska jag skruva ihop en IKEA säng...för en som har tummen mitt i handen kan de vara nog så förlamande

2007-12-14 @ 17:00:24
URL: http://blogg.aftonbladet.se/477

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0